נתניהו על הדיון באו"ם: שורש הסכסוך איננו "הכיבוש וההתנחלויות"

האמת היא שהפלסטינים תקפו את ישראל במשך כ-50 שנה, לפני שהייתה התנחלות אחת. הם ממשיכים לתקוף את ישראל מרצועת עזה, גם אחרי שיצאנו ממנה לחלוטין. הם תוקפים אותנו מיהודה ושומרון, תוך שהם דורשים לא רק את השטחים הללו, אלא גם את זכות השיבה ליפו, עכו וחיפה
איתי גדסי No Comments on נתניהו על הדיון באו"ם: שורש הסכסוך איננו "הכיבוש וההתנחלויות"

"בצלם" ו"שלום עכשיו" השתתפו בדיון במועצת הביטחון על מדיניות ישראל ביו"ש וקראו לאו"ם לפעול נגד מדינת ישראל • השגריר דנון: ״חבל שארגונים ישראלים הצטרפו היום לטרור המדיני שמנסים הפלסטינים להפעיל באו״ם"

נתניהו נואם באו"ם צילום: קובי גדעון , לע"מ
האמת היא שהפלסטינים תקפו את ישראל במשך כ-50 שנה, לפני שהייתה התנחלות אחת. הם ממשיכים לתקוף את ישראל מרצועת עזה, גם אחרי שיצאנו ממנה לחלוטין. הם תוקפים אותנו מיהודה ושומרון, תוך שהם דורשים לא רק את השטחים הללו, אלא גם את זכות השיבה ליפו, עכו וחיפה
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

חברות מועצת הביטחון של האו"ם התכנסו ביום שישי לישיבה מיוחדת, תחת הכותרת: "ההתנחלויות כמכשול לשלום ולפתרון שתי המדינות". הדיון –  שכונס על ידי מצרים , מלזיה, סנגל, וונצואלה – התקיים בפורמט של "אריה פורמולה" (לא פורמלי).

בדיון השתתפו חברות המועצה וארגונים לא ממשלתיים שדיווחו על הבנייה בשכונות היהודיות של מזרח ירושלים, הכשרת ישובים קיימים ביו"ש ובמה שהמארגנים מכנים "הפקעת אדמות של פלסטינים". הארגונים "שלום עכשיו" ו"בצלם" הופיעו בפני חברי המועצה, האשימו את ישראל בכיבוש נגד הפלסטינים וקראו לפעולה של האו"ם ושל הקהילה הבינלאומית נגד מדינת ישראל.

מנכ"ל בצלם, חגי אלדד, אמר בדיון: "בכל נשימה של הפלסטינים הם נושמים כיבוש. ישראל לא יכולה לקרוא לעצמה דמוקרטיה בזמן שהיא כובשת עם אחר", בנוסף האשים אלדד את חיילי צה"ל ביחסם לאוכלוסייה הפלסטינית וקרא למועצת הביטחון לפעול נגד המצב בישראל.

נציגת "שלום עכשיו" בארה"ב, לארה פרידמן, אמרה בדיון: "המדיניות הישראלית בהתנחלויות מחסלת את הסיכוי לשלום, אני קוראת למועצת הביטחון להעביר מסר לישראל ולעצור את המדיניות הזו"

השגריר דנון תקף בחריפות את הארגונים הישראליים ואמר: "יומיים אחרי שמתנגדי ישראל באו"ם העבירו החלטה שמטרתה לנתק את הקשר ההיסטורי של העם היהודי עם ירושלים, בחרו ארגונים ישראלים להשמיץ ולהפיץ שקרים נגדנו באירוע שאורגן ותוזמן על ידי המשלחת הפלסטינית. נמשיך להיאבק ולהגיד את האמת מול כל אלא המוציאים את דיבתה של ישראל באו"ם״, אמר דנון והוסיף: ״חבל שארגונים ישראלים הצטרפו היום לטרור המדיני שמנסים הפלסטינים להפעיל באו״ם".

בנייר עמדה שהופץ על ידי המדינות שיזמו את הדיון ציינו המדינות כי: "עצם קיומם והרחבתם של ההתנחלויות על אדמות פלסטיניות שנכבשוב-1967 מסכנים את פתרון הקונפליקט הישראלי-פלסטיני ואת פתרון שתי המדינות". עוד נכתב בנייר העמדה כי כוחות הביטחון הישראלים אשמים בכך "שהם משגיחים על מעשי אלימות של מתנחלים נגד פלסטינים ולא נותנים להם את ההגנה לה הם זכאים תחת החוק הבינלאומי".

רה״מ בנימין נתניהו תקף אף הוא את ארגוני השמאל שהשתתפו בדיון ואמר: בדיון שהתקיים אתמול במועצת הביטחון של האו"ם הצטרפו ארגוני 'בצלם' ו'ידידי שלום עכשיו בארה"ב' למקהלת ההכפשות נגד ישראל, ומחזרו את הטענה השקרית ש"הכיבוש וההתנחלויות" הם הסיבה לסכסוך.

"האמת היא שהפלסטינים תקפו את ישראל במשך כ-50 שנה, לפני שהייתה התנחלות אחת. הם ממשיכים לתקוף את ישראל מרצועת עזה, גם אחרי שיצאנו ממנה לחלוטין. הם תוקפים אותנו מיהודה ושומרון, תוך שהם דורשים לא רק את השטחים הללו, אלא גם את זכות השיבה ליפו, עכו וחיפה. את התביעות הללו הם מגבים בהסתה רצחנית שמכוונת אלינו מיום הקמת המדינה.

"העובדות הללו מוכיחות כי שורש הסכסוך איננו "הכיבוש וההתנחלויות", אלא הסירוב הפלסטיני המתמשך להכיר במדינה יהודית בגבולות כלשהם. יו"ר 'בצלם' הפציר אתמול במועצת הביטחון לפעול נגד ישראל. מה שהארגונים הללו לא מצליחים להשיג בבחירות דמוקרטיות בישראל, הם מנסים להשיג על-ידי כפיה בינלאומית. זהו מעשה לא ראוי.

בדמוקרטיה הישראלית באים לידי ביטוי גם ארגונים קיקיוניים והזויים כמו 'בצלם'. אבל רוב הציבור יודע את האמת. אנו נמשיך להגן על הצדק ועל המדינה שלנו מול כל הלחצים הבינלאומיים.



0 תגובות